Tomáš Taraba: OĽaNO a jeho podozrivá rétorika voči médiám, pani Kušnírová je jeho reklamnou značkou

Autor: Lucia Peštová
Zdroj foto: FB Tomáš Taraba

V slovenskej politike neustále prebiehajú kontroverzné diskusie a kontroverzné tvrdenia, ale niektoré vyhlásenia si vyžadujú osobitnú pozornosť. Nedávno v jednom z týchto vyhlásení novinár a analytik Tomáš Taraba upozornil na znepokojujúcu rétoriku strany OĽaNO (Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti) a jej predsedu Igora Matoviča. Taraba vo svojom komentári tvrdí, že OĽaNO opäť začalo vsádzať na tragickú udalosť vraždy novinára Jána Kuciaka a jeho snúbenice Martiny Kušnírovej. Odmietnutie nejakej súvislosti medzi politikmi a touto tragédiou je pochopiteľné, ale niektoré vyjadrenia strany OĽaNO podľa Tarabu nezanechávajú dobrý dojem.

 

Komentár Tomáša Tarabu zo SNS,  je tiež zameraný na obvinenie strany OĽaNO, že z minulých volieb zarobila až neuveriteľných 22 miliónov eur. Taraba sa pýta, aký podiel týchto peňazí mohol skončiť v rukách pani Kušnírovej, ktorá sa stala osvedčenou reklamnou značkou OĽaNO v súvislosti s tragédiou.

Je dôležité zdôrazniť, že tento komentár nie je výzvou k súdnemu stíhaniu členov strany OĽaNO za vraždu novinára či obvinením ich z priamych činov spojených s touto tragédiou. Taraba však poukazuje na to, že rétorika, ktorú niektorí politici používajú voči médiám, môže mať vážne dôsledky a ovplyvniť verejnú mienku.

Nehľadiac na politickú príslušnosť, je dôležité, aby politici dbali na zodpovedné vyjadrovanie a rešpektovali úlohu médií vo verejnom živote. Diskutovať o politických témach je samozrejme legitímne, ale určitými vyhláseniami môžu politici ovplyvňovať verejnú mienku a vnímanie novinárov a novinárskych médií.

V tomto kontexte je dôležité zdôrazniť, že politická kultúra by mala byť založená na otvorenosti, transparentnosti a rešpektovaní základných demokratických hodnôt. Diskusie o témach, ktoré ovplyvňujú verejný záujem, by mali byť vecné a vyvážené.