Už nie OĽaNO ale SLOVENSKO, Igor Matovič chce pre stranu reštart

Autor: Jana Kováčová
Zdroj foto: Obyčaní ľudia
OĽaNO je po novom strana SLOVENSKO. Odborníci sa vyjadrujú, že sa jedná o taktiku v marketingu. Ministerstvo vnútra registruje 15 strán a hnutí, ktoré majú v názve Slovensko v rôznych tvaroch ako napríklad Progresívne Slovensko.

OĽaNO je po novom strana SLOVENSKO. Odborníci sa vyjadrujú, že sa jedná o taktiku v marketingu. Ministerstvo vnútra registruje 15 strán a hnutí, ktoré majú v názve Slovensko v rôznych tvaroch ako napríklad Progresívne Slovensko.  

“Robíme tak ako prejav verejného záväzku voči všetkým čestným ľuďom, ktorým na Slovensku skutočne záleží. Verejného záväzku, že tak ako roky doteraz, budeme vždy stáť na strane čestných ľudí, bez ohľadu na to, koľko majetku majú či akým jazykom ich mama naučila rozprávať,” odôvodňuje zmenu názvu Matovič na svojom facebooku. Ústrednou agendou strany sa tak stáva podľa jeho slov boj proti “zlu”, ktoré unieslo štát. Adresuje tak novovymenovanú vládu Roberta Fica. 

Hnutie už počas tohto roka zmenilo svoje meno jedenkrát, keď do názvu zakomponovalo politické subjekty, s ktorými kandidovalo do Národnej rady SR.  Pripojili sa k nim hnutia Nezávislí kandidáti, Slobodní a zodpovední, Pačivale roma a Magyar Szívek. Oficiálna skratka sa tak stala OĽaNO a priatelia. 

Slovenský odborník na marketing Róbert Slovák nie je s týmto názvom stotožnený. “Je to snaha privlastniť si niečo, čo patrí nám všetkým. A je to v niečom veľmi podobné, ako sa jedna strana nazvala Demokrati, ako keby nikto iný len oni mohli byť demokratmi. A teraz podobne uzurpovať si Slovensko ako celok mi príde prehnane ambiciózne,” uviedol pre Televízne noviny Slovák. 

K premenovaniu sa vyjadril aj slovenský politológ Radoslav Štefančík. “OĽANO je eseročka Igora Matoviča a zmena názvu je to, čo sa v marketingu volá rebranding, alebo inak povedané, zmena marketingu. Výrobok, v tomto prípade firma aj so svojím majiteľom, však ostáva rovnaký. Stále vám ostane tá rovnaká horká pachuť na jazyku,“  uviedol v rozhovore pre SITA politológ. 

Ak by Matovičov úmysel bol nový typ marketingu, zatiaľ sa tohto plánu nedrží. Potvrdzuje to aj jeho politický výstup na prvej ustanovujúcej schôdzi parlamentu, kde slovne zaútočil na nového predsedu Petra Pellegriniho. Nazval Pellegriniho odpadom a na jeho adresu sa vyjadril, že nemá rád chlapov, ktorí nosia červené tangáče. Na Matovičove pomery nešlo o nič nezvyčajné, poslanec je známy pre svoje ostré vyjadrovanie a nekorektné útočenie na politikov.